مطالب تفریحی، سلامت،معما، بیوگرافی و تصاویر هنرمندان

مطالب تفریحی، سلامت،معما، بیوگرافی و تصاویر هنرمندان,مطالب طنز,سرگرمی,پزشکی,سبک زندگی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز خواص مجله تفریحی – خواص درمانی لیموترش+فواید خوردن لیمو ترش

مجله تفریحی نمکستان :

با خواص شگفت انگیز لیموترش آشنا شوید

 

لیموترش دارای غده‌‌‏های زیاد ریزی است که پر از اسانس با بوی نافذ می‌‌‏باشد. گوشت داخل این میوه حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است که موجب طعم ترش آن می‌‌‏گردد.در این مطلب شما را با خواص شگفت انگیز لیموترش آشنا خواهیم کرد.

خواص درمانی لیموترش+فواید خوردن لیمو ترش

لیموترش میوه گیاهی و از خانواده‌‌‏ی نارنج است. با درختچه‌‌‏ای که بلندی آن به چهار تا پنج متر می‌‌‏رسد. لیموترش در مناطق گرمسیر که آب‌‌‏وهوای مدیترانه‌‌‏ای دارد، کاشت می‌‌‏شود. در حال حاضر بیشترین لیموترش دنیا از منطقه سیسل ایتالیا بدست می‌‌‏آید. گونه‌‌‏های مختلف این میوه در ایران هم تولید می‌‌‏شود. خواص درمانی لیموترش: – اگر هر روز صبح ناشتا آن را بنوشید، شکم را کوچک می‌‌‏کند. – لیموترش خنک کننده، ادرارآور، آرام بخش، مسکن و ضدتشنج است. – رماتیسم را درمان می‌‌‏کند و برای تب‌‌‏ها‌‌‏ی صفراوی و یرقان مفید است. – اسهال و اسهال خونی را درمان می‌‌‏کند. روش مصرف لیموترش در درمان بیماری: – کمپرس با لیموترش بر روی سر، سردرد‌‌‏های عصبی، سردرد‌‌‏ها‌‌‏ی نیمه سر یا میگرن را تسکین می‌‌‏دهد. – با آب لیموترش ستون فقرات را ماساژ دهید. درد آن را تسکین می‌‌‏دهد. – محلولی از آب لیموترش را به صورت بمالید، لک‌‌‏ها‌‌‏ی قهوه‌‌‏ای و جوش‌‌‏های قرمز پوست را برطرف می‌‌‏کند. – روزی دوبار آب لیموترش را به ناخن‌‌‏ها بمالید سستی وشکندگی ناخن‌‌‏ها را برطرف وآنها را تمیز وشفاف می‌‌‏کند. – روزی دوبار آب آن را بر موضع بمالید. چربی سر را بر طرف می‌‌‏سازد و تبخال را رفع می‌‌‏کند. – هر روز با محلول آب لیموترش تازه دست‌‌‏ و صورت را شستشو دهید، چین وچروک صورت برطرف و پوست دست‌‌‏ها نرم می‌‌‏شود. – پنبه‌‌‏ی اغشته به لیموترش را در بینی قرار دهید، خون دماغ بند می‌‌‏آید. – چند قطره آب لیموترش را در بینی بریزید و بعد چرب کنید؛ زکام را برطرف می‌‌‏کند. – یک یا دولیمو را با پوست برش برش کنید ودوساعت در یک لیوان آب جوش بخیسانید، بعد آب آن را صاف و شیرین کرده بنوشید. تپش قلب را آرام می‌‌‏سازد، از استفراغ که در اثر یرقان باشد جلوگیری می‌‌‏کند. – آن را با عسل مخلوط کنید و در طول روز دایم در دهان نگه دارید. برفک دهان را برطرف می‌‌‏کند. – هرروز ۲۰۰ گرم آب آن را به تنهایی یا با آب هویج یا آب پیاز وسیر یا با آب شلغم خام مخلوط کنید و بنوشید. جوش‌‌‏ها‌‌‏ی چرکی، دمل، سوختگی را درمان می‌‌‏کند. – لیموترش تازه را با آب و شکر مخلوط کنید و آن را بنوشید که بهترین شربت در تابستان برای رفع عطش وگرمازدگی است. – مسواک را در آب لیمو فرو کنید و به دندان بکشید. دندان‌‌‏ها را سفید می‌‌‏کند. در این کار کمی مراقب باشید که زیاده روی نکنید. برخی پزشکان معتقند که تماس مستقیم لیموترش با دندان‌‌‏ها به مینای دندان آسیب می‌‌‏رساند. – اسراف در خوردن لیموترش در موقع خالی بودن معده، روده‌‌‏ها را ضعیف می‌‌‏کند و موجب بروز دل پیچه می‌‌‏شود.  

—–

خواص درمانی لیموترش+فواید,درمانی لیموترش+فواید خوردن,لیموترش+فواید خوردن لیمو,خوردن لیمو ,خواص خوردن لیمو,خواص لیموترش+فواید,لیمو خواص درمانی,درمانی لیمو لیموترش+فواید,خوردن خواص درمانی,لیموترش+فواید خواص,خواص درمانی لیموترش+فواید خوردن لیمو


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار